Cel kursu: Celem kursu z zakresu komunikacji interpersonalnej jest zapewnienie uczestnikom narzędzi, umiejętności i wiedzy potrzebnych do skutecznego, świadomego i empatycznego komunikowania się z innymi. Poprzez zrozumienie różnorodności stylów komunikacji, technik aktywnego słuchania, rozpoznawania i wyrażania emocji oraz rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów, uczestnicy będą mieli szansę doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne w relacjach osobistych i zawodowych. Kurs ma na celu stworzenie środowiska sprzyjającego tworzeniu głębszych i bardziej satysfakcjonujących relacji międzyludzkich poprzez skuteczną komunikację
Moduły:
1. Co wpływa na jakość komunikacji
2. Bariery i ułatwienia w porozumiewaniu się
3. Najczęstsze błędy popełniane w komunikacji
4. Zasady komunikacji niewerbalnej
5. Rodzaje pytań i ich rola w efektywnej komunikacji
6. Rola emocji w efektywnej komunikacji
7. Techniki aktywnego słuchania
8. Jak i kiedy używać parafrazy
9. Na czym polega efektywne odzwierciedlanie
10. Informacja zwrotna w komunikacji
11. Klaryfikacja w efektywnej komunikacji
12. Asertywność w procesie skutecznej komunikacji
13. Negocjacje w procesie skutecznej komunikacji
14. Jak komunikować krytyczne opinie